Visuel identitet

Fra hånd til hånd

På Islands Brygge i København ligger genbrugsbutikken GenBryggen.

Butikken drives af frivillige, og overskuddet fra salg af blandt andet tøj, smykker og legetøj går til sociale aktiviteter på Islands Brygge.

Udover at have det eksisterende navnetræk, ønskede GenBryggen af få udvidet det grafiske udtryk og gøre det mere genkendeligt.

Det nye bomærke, det lille g, tog udgangspunkt i butikkens omdrejningspunkt, nemlig, at ting skifter hænder. Det, at tingene finder nye veje, bliver vist i det lille g’s samlings- eller skæringspunkter.

Sammen med det nye g-bomærke, nye skrifttyper, farvepalette og ikoner kan butikken nu lave skiltning og annoncer med et ensartet udtryk.

Kunde:
GenBryggen

Andre lignende opgaver

Visuel identitet

Danida Fellowship Centre
Logo, hvor Danmark vises midt i verden.

Visuel identitet

Museernes Grønne Akademi
Visuel identitet med grøn omstilling blandt danske museer.
Foto af logo som del af visuel identitet.

Visuel identitet

Danmarks Kunstbibliotek
Kongekrone sammen med bibliotekets fire hovedområder, som er farvesat efter interiør.

Visuel identitet

Det Centrale Handicapråd
Opdatering og udvidelse af den visuelle identitet.