Visuel identitet

Fra hånd til hånd

På Islands Brygge i København ligger genbrugsbutikken GenBryggen.

Butikken drives af frivillige, og overskuddet fra salg af blandt andet tøj, smykker og legetøj går til sociale aktiviteter på Islands Brygge.

Udover at have det eksisterende navnetræk, ønskede GenBryggen af få udvidet det grafiske udtryk og gøre det mere genkendeligt.

Det nye bomærke, det lille g, tog udgangspunkt i butikkens omdrejningspunkt, nemlig, at ting skifter hænder. Det, at tingene finder nye veje, bliver vist i det lille g’s samlings- eller skæringspunkter.

Sammen med det nye g-bomærke, nye skrifttyper, farvepalette og ikoner kan butikken nu lave skiltning og annoncer med et ensartet udtryk.

Kunde:
GenBryggen

Andre lignende opgaver
Grafik til visuel identitet.

Visuel identitet

Friluftsrådet og Sund By Netværket
Projekt Naturfriske Fællesskaber er et samarbejde mellem Friluftsrådet og Sund By Netværket
Foto af logo som del af visuel identitet.

Visuel identitet

Danmarks Kunstbibliotek
Kongekrone sammen med bibliotekets fire hovedområder, som er farvesat efter interiør.

Visuel identitet

Museernes Grønne Akademi
Visuel identitet med grøn omstilling blandt danske museer.
Udsnit af designmanual med grafiske elementer, lavet for Mandecentret.

Visuel identitet

Mandecentret
Visuel identitet og designmanual til krisecentre for voldsramte mænd.