Visuel identitet
Hos 4PLUS4 er vi eksperter i at skabe visuelle løsninger, der får din virksomhed til at skille sig ud. Vi tilbyder en bred vifte af grafiske tjenester, der hjælper dig med at kommunikere dit brand og budskab effektivt til dit publikum.
Nedenfor kan du læse mere om de forskellige services, vi tilbyder. Er der noget, du har brug for – og som ikke er beskrevet – så sig til. Rigtig meget kan som bekendt lade sig gøre.
Uanset hvad, så står vi klar til at levere kreative løsninger i samarbejde med dig.
Vi er blot en opringning væk.
Visuel identitet
Visuel identitet refererer til det sæt af visuelle elementer, der definerer et brands eller en organisations udseende og følelse. Dette omfatter typografier, farveskemaer, logoer, billeder og grafiske elementer, der arbejder sammen for at skabe en genkendelig visuel repræsentation af brandet.
En stærk visuel identitet hjælper med at differentiere brandet fra konkurrenterne. Samtidig skaber den sammenhæng på tværs af alle kommunikationskanaler og bidrager til at opbygge brandets image, genkendelse og tillid hos kunderne.
Det skal ikke blot fange øjet, men også fortælle din virksomheds eller organisations unikke historie og værdier.
Eksempler på opgaver med visuel identitet
Logo
Logoet er grundstenen i det visuelle udtryk. Det er som oftest sammensat af navnetræk og bomærke, altså navnet og et grafisk element. Logoet fortæller, hvad din virksomhed eller organisation står for og dens værdier.
Et logo kan både udgøre en del af hele din virksomheds eller organisations samlede visuelle identitet, og det kan designes som fx et konferencelogo, som skal anvendes til enkeltstående eller tilbagevendende begivenheder.
Eksempler på opgaver med logo
Designmanual
En designmanual eller -guide samler alle de elementer, som til sammen udgør den visuelle identitet. Her kan man fx finde, hvordan logoet må anvendes, hvilke farver, der må bruges, skrifttyper og billedbrug.
Med en designmanual sikrer du dig, at det visuelle udtryk bliver det samme, hvad enten det er en medarbejder eller en ekstern leverandører, som arbejder med det visuelle udtryk.
Eksempler på opgaver med designmanual
Webdesign
Hjemmesiden er virksomheden eller organisationens digitale visitkort, og dermed ofte det første indtryk, man får af virksomheden.
Derfor skal hjemmesiden fremstå i overensstemmelse med virksomhedens værdier og samlede udtryk, den skal være troværdig og den skal være let at finde rundt i.
Eksempler på opgaver med webdesign
Tilgængelighed
Tilgængelighed i pdf’er er en måde at inkludere alle de mennesker, som fx har en funktionsnedsættelse, og for hvem, det ikke selv er muligt at læse tekster på en skærm. For dem findes skærmlæseren, et stykke software, som kan læse indholdet på skærmen højt for dem. For at give en god og korrekt læseoplevelse, skal pdf’en overholde visse standarder.
I en stadig mere digital verden er det afgørende, at dine dokumenter er tilgængelige for alle, uanset eventuelle handicap eller begrænsninger. Dette ikke blot udvider din rækkevidde og målgruppe, men det viser også din virksomheds eller organisations engagement i inklusion og tilgængelighed.
Eksempler på opgaver løst med tilgængelighed
Publikationer
Publikationer dækker over både små og store udgivelser. Det kan være alt fra bøger, rapporter og håndbøger til flyers, foldere og hæfter. Samtidig kan de være beregnet til tryk eller til online brug – eller begge dele.
Skal de trykkes, er det vigtigt at tage højde for fx papirkvalitet, farveprofiler og færdiggørelse. En online-publikation kan spænde fra at være et rent tekstdokument til også at skulle indeholde skrivbare felter og afkrydsningsfelter.
Uanset hvad, så tager vi højde for, hvordan design og layout bedst opfylder de krav, som er nødvendige.
Eksempler på opgaver med publikationer
Plakater, flyers mm.
Plakater og flyers kan både stå alene eller være understøttende til større publikationer, fx en rapport med tilhørende pixi-hæfte, eller en plakat, som er en del af et større samlet materiale.
Eksempler på opgaver med plakater, flyers mm.
Infografik
For at understøtte budskabet i en publikation, kan det gøres med infografik. Ved fx at fremhæve udvalgt tekst eller tal, vil man visuelt lettere kunne formidle budskabet.
Ud over, at vi lettere opfanger og forstår visuelle elementer, vil infografik også være med til at skabe et mere indbydende udtryk i et samlet hele.
Eksempler på opgaver med infografik
Skiltning
Samlet set er skiltning og wayfinding mere end blot praktiske redskaber. De er elementer i at skabe en sammenhængende, informativ og indbydende oplevelse for alle, der bevæger sig gennem et rum eller et område.
Eksempler på opgaver med skiltning
Merchandise
Merchandise eller reklamegaver er produkter, der er designet til at markedsføre et brand, en virksomhed eller en begivenhed.
Disse genstande, såsom nøgleringe, kuglepenne, t-shirts og krus, er ofte trykt med virksomhedens logo, slogan eller budskab. De fungerer som effektive reklameværktøjer, der kan øge brandets synlighed, styrke kundeloyalitet og skabe positiv opmærksomhed omkring virksomheden eller begivenheden.
Eksempler på opgaver med merchandise
PowerPoint
En veludformet PowerPoint-skabelon er afgørende for at præsentere information på en professionel og tiltalende måde. Den sikrer visuel konsistens, organiserer indholdet og forstærker brandets identitet. Gennem brug af farver, typografi og layout kan den øge forståelsen og fastholde publikums opmærksomhed.
Eksempler på opgaver med PowerPoint
Wordskabeloner
En Wordskabelon er et foruddefineret layout, der gør det nemt at oprette dokumenter med en ensartet og professionel formatering. Den kan indeholde elementer som sidehoveder, sidefødder, typografier, farver og skrifttyper, som sikrer konsistens i dokumenterne.
Ved at bruge en Wordskabelon kan brugere hurtigt og nemt oprette dokumenter, der følger virksomhedens designstandarder og giver et ensartet udseende.
Eksempler på opgaver med Wordskabeloner