Lær os at kende

Det er os, du møder

Her er vi – os, som svarer på telefonen, svarer mails – og selvfølgelig designer og layouter det grafiske arbejde. Det er derfor også os, som er tovholderne på en opgave, og os, som er dine faste kontaktpersoner.

Vi samarbejder med en række andre bureauer og trykkerier, så vi altid får løst en opgave på bedst tænkelige måde.

Vi har også en række andre dygtige fagfolk tilknyttet – blandt andet filmfolk, fotografer, tekstforfattere, illustratorer og lige præcis dem, der måtte skulle til, for at løfte en specifik opgave.

Foto af Aksel Karlsson
Aksel Raahauge Karlsson
Indehaver / Senior Art Director / Grafisk designer

Aksel Raahauge Karlsson
Indehaver / Senior Art Director / Grafisk designer

+45 7199 1933
Foto af Beatriz Graff-Pereira
Beatriz Graff-Pereira
Associeret partner / Senior Art Director / Grafisk designer

Beatriz Graff-Pereira
Associeret partner / Senior Art Director / Grafisk designer

+45 7199 4234

Sådan tænker vi

Lige siden vores begyndelse i november 2000 har vi haft de tre samme nøgleord, som altid har været omdrejningspunktet for vores arbejde:

01

Enkelthed

Skal man, fordi man kan? Nogen gange jo, hvis det giver mening, men som udgangspunkt er vores filosofi, at enkelthed i design skaber ro. På den måde mener vi, at budskabet i en publikation står tydeligere frem.

02

Overskuelighed

Det er vigtigt, at læserens øjne ikke flakker forvildet rundt i layoutet, fordi der er for meget, som er vigtigt, og alt derfor kæmper om opmærksomheden. Hvis overskriftniveauer, bokse, uddrag mm. alle kæmper om opmærksomheden, bliver intet vigtigt – eller rettere: man taber læseren.

Derfor har vi altid tilstræbt at give læseren en god oplevelse ved at lave et design og layout, som skaber ro og en naturlig læserækkefølge for øjet.

03

Troværdighed

Alle målgrupper er forskellige og kan have forskellige behov. Derfor skal design også have forskelligt udtryk. Vi arbejder for at skabe et design og udtryk, som skaber troværdighed for den enkelte målgruppe – og at du som afsender fremstår seriøs og troværdig.

Sådan gør vi

Vi har en del års erfaring. Derfor har vi også en del holdninger til, hvordan ting løses bedst.

Det betyder dog ikke, vi altid har ret. For du er eksperten i, hvad netop du har brug for. Derfor lytter vi selvfølgelig til dine ønsker og tanker, og sammen får vi pejlet os ind på, i hvilken retning vi skal.

En hver opgave skal løses i samarbejde, og med en hver opgave – lille eller stor – kommer vi altid frem til den rigtige løsning. Sammen.

Det er vigtigt for os at aflevere til tiden, fordi en aftale er en aftale, og vi forsøger altid at være fleksible, hvis der opstår benspænd undervejs i en proces.

For at vores ord ikke skal stå alene, kan du her læse, hvad andre kunder siger om os.

Vores navn

Navnet 4PLUS4 refererer til de fire farver, som oftest anvendes ved tryksager; en cyan (lyseblå), en magenta (lyserød), en yellow (gul) og en key color (sort). Det er disse 4 farver blandet, der gør, at man kan trykke i alle farver. Det er i øvrigt de samme 4 farver, som sidder i mange printere.

Så når man hos et trykkeri bestiller en tryksag i 4+4 farver, betyder det, at man trykker i alle farver på begge sider af papiret.

Deraf vores navn.

Stort og småt

Nok er vi ikke verdens største grafiske bureau, det medgiver vi. Men omvendt er vi store nok til, at vores arbejde kan findes over det meste af verden.

Vi er så heldige at have kunder, som distribuerer deres publikationer i enten hele eller forskellige dele verden. Det betyder, at vi fx kan trække tråde i Europa fra Grønland til Turkmenistan, og i Asia-Pacific-lande fra De Forenede Arabiske Emirater til New Zealand.

Af den grund, men ikke alene derfor, har vi indtil videre arbejdet og layoutet på 24 forskellige sprog.

Mange af opgaverne hører til den sundhedsfaglige del, men at sige, vi redder verden med god grafik, er nok at stramme den. At levere et flot og solidt stykke arbejde, er til gengæld missionen med hver opgave.