To gange
To gange har vi fået lov til at lave visuel identitet til Det Centrale Handicapråd.
Første gang designede vi logoet sammen med nyt design til hjemmesiden. Til den visuelle identitet hørte blandt andet også skrifttypevalg, visitkort med braille (blindskrift) og brevpapir.
For Det Centrale Handicapråd er alle mennesker lige. Det skulle afspejles i deres nye identitet. Logoet, hvor man kan læse et stort H, består af en række streger i forskellig farve og tykkelse, som fletter sig ind i hinanden. De viser, at vores veje og liv – uanset størrelse eller udseende – krydser hinanden konstant.
I anden runde – hvor logoet stadig anvendes – har vi opdateret designmanualen med blandt andet nye skrifttyper og farver. Disse farver anvendes også på en ny hjemmeside, som vi dog ikke har lavet.
Aksel fra 4PLUS4 kom med et godt og rammende bud, da Det Centrale Handicapråd skulle have ny visuel identitet på nettet og nyt logo. Vi kunne straks genkende os selv i udspillet og Aksel var meget lydhør overfor vores små ændringsforslag. Det gav en nem og tryg proces for alle parter.
Kunde:
Det Centrale Handicapråd