Visuel identitet

Vejen frem er ikke nødvendigvis lineær

Sopras arbejde har fokus på at fremme trivslen og nedbringe voldsomme episoder mellem borgere på fx bosteder og de fagprofessionelle.

Dette blev afspejlet i det første logo, vi designede for Sopra. Det bestod af en ujævn streg, som slog to krøller på vejen. Dette skulle illustrere, at det ikke kun drejer som om at nå målet, men at det er vejen til målet, som er vigtig.

Denne tanke er stadig gældende i det nye logo, hvor vi grafisk har fjernet selve stregen, og hvor krøllerne nu er erstattet af tre cirkler, som stadig symboliserer, at vejen frem ikke altid er lineær.

Sammen med nyt logo og navnetræk hører også ny skrifttype og farvevalg, som er anvendt i fx visitkort, powerpoint-skabeloner, publikationer, skrivbar pdf, illustrationer og hjemmesidedesign.

Jeg tror, du og jeg har samarbejdet siden 2001 – kan det virkelig passe? Du kan som ingen, med så ganske få ord fra mig, illustrere hvad jeg tænker, forestiller mig og drømmer om – og jeg er faktisk ret kræsen … også i forhold til illustrationer – nogen gange er jeg nok på grænsen til at være en dramaqueen med hensyn til visuelle detaljer – men det tager du helt roligt… måske fordi du kommer fra det jyske nord? Du løser opgaverne præcist, nærværende og med et engagement, som jeg værdsætter højt. Tak for dig, dine kompetencer, din venlighed og din ihærdighed. Og tak fordi du også arbejder om søndagen, når det kniber med min timing!

Trine Uhrskov
Psykolog, medstifter og medejer
Sopra Konsulenterne ApS

Kunde:
Sopra

Andre lignende opgaver

Visuel identitet

Videnscenter for Hørehandicap
Visuel identitet med papirlinje, farver, publikationer og webdesign.
Foto af logo som del af visuel identitet.

Visuel identitet

Danmarks Kunstbibliotek
Kongekrone sammen med bibliotekets fire hovedområder, som er farvesat efter interiør.

Visuel identitet

Mandecentret
Visuel identitet og designmanual til krisecentre for voldsramte mænd.

Visuel identitet

Vedi Optik
Det runde bomærke lavet som et øje til optiker.